Re: BarCamp Copenhagen

From Olle Jonsson <olle AT THE DOMAIN olleolleolle.dk>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: BarCamp Copenhagen
Date Mon, 28 Jan 2008 09:48:46 +0100

On Jan 28, 2008, at 09:17 , Michael Widerkrantz wrote:
Jag var på BarCamp Copenhagen i fredags. Jag hade totalt missat att
det började klockan 17. Av någon anledning (postnumret!?) hade jag
fått för mig att det började 21:00 och skulle pågå till sent på
natten.

[snip fin berättelse om BarCamp CPH]

Hej,

Jag missade BarCamp, va. Men min danske kompis Mike D har där.

Han gav mig en mikro-rundown av vad Hestenettets (ja, en stor dansk webbplats för hästtokiga) gubbar hade gjort för att ha "autentiserade användare".

In short: De byggde en egen brygga från sin webbtjänst till SMS, robot-telefon-pratare som ringer upp fasttelefoni (upcoming feature), OpenID, danska Digital Signatur, etcetera.

De kör den på Hestenettet och på sin nya datingsajt http:// www.nofakepeople.dk/ -- dem hade jag velat höra.

-Olle

PS: Tack för länkar.