Hack-a-ton och DevHouse

From Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>
To Malmö Open Source Interest Group <mosig AT THE DOMAIN list.hack.org>
Subject Hack-a-ton och DevHouse
Date Thu, 11 Oct 2007 13:34:42 +0200

Igår fick jag intrycket att Hack-a-ton som är planerat för november
inte är så planerat alls. Stämmer det?

Jag föreslog både igår och på sslug.moede att jag kunde ställa upp och
visa och snacka lite om IPv6, fast det var innan jag insåg att jag
skulle vara på ett bröllop i Linköping den 17:e november. Det är
förstås möjligt att någon annan kan snacka om det i stället.

Typisk grej vore att sätta upp IPv6-tunnling till yttervärlden med
6to4 och låta en burk leka IPv6-router inåt för att se hur många som
kan komma med i nätet på ett lätt sätt. En interop av IPv6 mellan
FreeBSD, Linux och Windows, kanske vore något?

En annan sak som jag funderat länge på är att anordna någon form av
DevHouse enligt följande modell:

  http://superhappydevhouse.org/

där folk hackar på sina egna projekt och försöker få hitta folk som
kan hjälpa till.

Här är en artikel om SHDH, för att få en känsla för det:

  http://www.mercurynews.com/business/ci_6162860?nclick_check=1

Här är tips om hur man kan hålla en sådan event:

  http://termie.pbwiki.com/HowToDevHouse

--
M.C. Widerkrantz, http://hack.org/mc/