Re: MOSIG skapad

From "Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: MOSIG skapad
Date Thu, 11 Oct 2007 16:04:54 +0200

Hej alla!

Den 2007-10-11 skrev Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>:

> Hej,
>
> Kul att träffa er alla igår på La Trattoria.

Samma här, vi är en liten skara som  har  träffats där ett tag och det är
alltid kul med nya ansikten!

Som vi sa så har jag skapat en brevlista för alla som är intresserade
> av FOSS (free and open source software) i Malmö.
>
> Jag visste inte riktigt vad jag skulle kalla listan, för jag tyckte
> att Malmö Linux User Group kanske var lite för snävt och flera igår
> dessutom kom från Linuxportalen eller SSLUG och inte MöLUG. Efter lite
> funderande kom jag fram till till Malmö Open Source Interest Group,
> som i alla fall blir en ganska roande förkortning (MOSIG) och täcker
> in rätt mycket. Hoppas ni inte har något emot det.

Låter kanon,  roande förkortningar är väl något av ett trademark i
Linuxkretsar? ;)

Stort tack för gårdagen,

nu ska jag ringa bibbla och bekräfta 27/10!

/M