Re: Hack-a-ton och DevHouse

From Magnus Alexandersson <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Hack-a-ton och DevHouse
Date Thu, 11 Oct 2007 19:28:45 +0200

On tor, 2007-10-11 at 13:34 +0200, Michael Widerkrantz wrote:
> Igår fick jag intrycket att Hack-a-ton som är planerat för november
> inte är så planerat alls. Stämmer det?

Nej, vi har en lös plan på vad vi vill göra.
Förra året kunde man komma dit och mecka med sitt projekt, få hjälp med
installation/programmering/whatever.

Vi hade också tre-fyra föredrag under dagen på lördagen, vilket
egentligen var det stora dragplåstret.

> [...]
> skulle vara på ett bröllop i Linköping den 17:e november. Det är
> förstås möjligt att någon annan kan snacka om det i stället.

> Typisk grej vore att sätta upp IPv6-tunnling till yttervärlden med
> 6to4 och låta en burk leka IPv6-router inåt för att se hur många som
> kan komma med i nätet på ett lätt sätt. En interop av IPv6 mellan
> FreeBSD, Linux och Windows, kanske vore något?
>
> En annan sak som jag funderat länge på är att anordna någon form av
> DevHouse enligt följande modell:
>
>   http://superhappydevhouse.org/
>
> där folk hackar på sina egna projekt och försöker få hitta folk som

Detta var lite idén med Hackaton från början, en samlingspunkt för alla
entusiaster, där man kan få och ge inspiration och hjälp!

> Här är tips om hur man kan hålla en sådan event:
>
>   http://termie.pbwiki.com/HowToDevHouse

/M