27/10, stadsbibblan i Malmö

From Magnus Alexandersson <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject 27/10, stadsbibblan i Malmö
Date Sun, 14 Oct 2007 23:57:05 +0200

Hej Vänner!

Som bekant ska vi besöka stadsbiblioteket den 27/10.

Planen är att prata fri programvara under en lördag och ge besökare en
fundering med sig hem om att man kan köra dessa bra programmen och
eventuellt Linux utan att ge upp någon form av komfort.

Vi har linuxskivor, Fedora och Opensuse, sen måste vi ta oss i kragen
och få ordning på en skiva med windowsprogram, annars är mitt förslag
att vi bestämmer oss för The OpenCD (http://www.theopencd.org/) så att
den punkten är klar också.

Inför lördagen är mitt tips också att vi skaffar en stor godisskål som
vi kan bjuda de som är intresserade på. Alltid enklare att locka med en
honeypot. :)

Inför detta har Fredrik gjort en liten webanmälan:
http://molug.hack-a-ton.se/?q=node/61
Mest för att provköra inför hack-a-ton och den anmälan. Använd gärna den
om du kan komma, hojta om det inte skulle funka.

Sen har jag börjat fundera på om vi inte skulle skriva en kort text,
"pressrelease"-aktig, som vi skulle kunna klippa in på forum och
eventuellt skicka till typ metro, city malmö lund, sydsvenskan etc.
http://molug.hack-a-ton.se/?q=node/62

Jag har eventuellt en kontakt på Sydsvenskan som jag skulle kunna prata
med.

Har ni mer bra idéer så kommentera eller redigera mitt inlägg!

mvh Magnus