Re: Kommande saker

From "Jorgen Qvartsenklint" <jorgenqv AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Kommande saker
Date Thu, 25 Oct 2007 13:45:28 +0200

Hej allesammans,

Tack för trevlig träff igår!

Goda nyheter: Jag har pratat med min chef Håkan Larsson på Glokala
Folkhögskolan genom Folkbildningsföreningen och vi vill sponsra Hack-A-Ton
helt utan kostnad.

Sal 16 och 18 på Sofielunds Folketsjhus är bokade från fre 23/11 till sön
25/11, internettillgång via Malmö Stadsnät är inte indraget just nu men inte
allt för många rum bort på samma våning finns det. Målsättningen är dock att
det ska finnas i salarna tills det är dags. Här ligger SFH:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=Sofielunds+Folkets+Hus&var=&Vkiid=oCzIvTqrh7DV+ABNtZ41bw%3d%3d&Vkid=13046913&isAlternateNumberResult=False
Det är bygganden som är märkt "Kastanjeskolan" på kartan. Mer info:
http://www.sofielund.org/

Någon videoprojektor tills lördag kan jag tyvärr inte ordna då jag är
utomlands. Var det inte den andre nye besökaren förutom jag som sa det? Var
det inte Micke (för visst var det så du hette?).

Idag förbereds CFUK som kommer att vara på två platser. Dels mitt inne i
gallerian Leonard på Möllevången vid Claesgatan och på Stapelbäddsparken i
Västra hamnen.
http://www.cfuk.se http://webnews.textalk.com/konstgruppen/
http://www.glokala.se

Här kan man se konstverken Urban Boxes, utsmyckade datorer som kör
Ubuntulinux. Det är tre stycken donerade maskiner från Sjöbo kommun och
Malmö Borgarskola som de två konstnärerna Zack och Sena gått loss på med
sprayburkar!

Här är lite bilder hur burkarna ser ut:
http://www.bilder.glokala.se/v/friit/urbanboxes/

Tider för utställningen:
Leonard på Möllan 26/11 kl 11-15 Pressvisning/vernissage
Stapelbäddsparken 26/11 kl 18-midnatt Vernissage och livemusik, Full Moon
Arty
Stapelbäddsparken 27-28/11 helgen, eftermiddag
Leonard på Möllan 29/11 kl 11-15 och ca två veckor frammåt (har ej besked
just nu)

Nu måste jag hasta vidare...

/Jörgen