Re: Kommande saker

From Jörgen Qvartsenklint <jorgenqv AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Kommande saker
Date Fri, 26 Oct 2007 22:22:35 +0200

Michael Widerkrantz skrev:
Suveränt!

Jag har varit på Sofielund folkets hus några gånger på evenemang. Det
är en juste byggnad.
Jo det är en trevlig klassisk gammal tegelbyggnad med högt i tak från 1902 tror jag.

Sal 16 och 18 på Sofielunds Folketsjhus är bokade från fre 23/11
till sön 25/11, internettillgång via Malmö Stadsnät är inte indraget
just nu men inte allt för många rum bort på samma våning finns det.

Är "Malmö Stadsnät" samma sak som MKBnet? Eller betyder det något
annat? Om det är MKBnet, vilken ISP är det som levererar IP-paketen?
Om du inte vet, vem kan jag prata med om det?
Nix, det är inte MKB:s nät. Stadsnätet är Malmö Kommuns interna nät som är uppkopplat mot t ex alla förvaltningar och skolor i Malmö med ganska många tusen datorer. Dock är port 25 utåt öppen senast jag kollande men deras port-policy vad det gäller portar mot nätet verkar ändras lite då och då. Senast spärrade de port 465 utåt av någon anledning vilket gjorde att de kollegor jag hjälpt ställa in sina e-postklineter att gå över till SSL på SMTP gentemot ett webbhotell fick gå tillbaka till gamla icke-krypterde 25:an igen. Senast jag hörde så var stadsnätet uppkopplad mot Tele2:s backbone. Vem man ska prata om ip-paket har jag dessvärre ingen susning om.

/Jörgen