Re: Wiki (was: Re: Tack för senast)

From Magnus Alexandersson <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Wiki (was: Re: Tack för senast)
Date Fri, 26 Oct 2007 23:16:05 +0200

On fre, 2007-10-26 at 21:13 +0200, Michael Widerkrantz wrote:
> Jag har fyllt i lite på wikin:
>
>   http://hackaton/wiki/
>
> Närmare bestämt här:
>
>   http://hackaton.se/wiki/index.php/Hack-A-Ton_2007
>
> Jag är ganska lös i formuleringarna. Om ni ser något galet, ändra. Vi
> kan fylla i mer allt eftersom vi vet något och har bestämt saker.
Kanon! Det var såhär vi fick ordning på hacket förra året. Det räckte
långt.

Här är förra årets planering:
http://wiki.imbumba.se/index.php/Malm%C3%B6_Hack-A-Ton_2006_17-19_nov

> Hur vill vi driva det?
>
> Några fasta föredrag eller workshops och mycket ledigt för att fyllas
> i på plats? Om så, så föreslår jag att vi är väldigt tydliga med att
> skapa ett schema som folk kan fylla i när allt börjar så att alla får
> en timeslot att dra en kort presentation eller sales pitch på följt av
> en längre timeslot senare för själva presentationen. Hur låter det?

Låter bra, vi hade fyra föredrag på lördagen vilket gjorde att de allra
flesta kom på lördagen och stack på kvällen.
Ska vi ha ett hack hela helgen får vi nästan sprida föredragen till alla
tre dagarna så folk känner mer motivation att stanna. :)

Jag har en liten idé om en workshop för hemanvändare och säkerhet.
Lägger till den på wikin.

> Hur skall vi få folk att notera Hack-a-ton, förresten? Hur annonserar
> vi?
>
> Dags att nämna det på SSLUG:s brevlistor/newsgroups? Linuxportalen?

Vi annonserade på alla tre ställena plus Ubuntu-se. Jag har lagt upp ett
event på Facebook för dom som finns "där". Sen kan man ju posta på olika
LUG:ars forum/epostlistor. Jag har spammat Ubuntu-se angående
onsdagssammankomsterna så där kan vi ju försöka synas också. Vart kan vi
synas utöver det?

> Skall vi skriva ihop en presentation så den ser likadan ut överallt?
> Förslag på formulering kan vi skriva ihop gemensamt på wikin. Kanske
> kan vi börja med det jag skrivit?

Följande beskrivning skrevs inför förra årets hack:

"Malmö Hack-A-Ton är en helg som anordnas av linuxentusiaster för alla
som är intresserade av öppen mjukvara. Målet är att vara en
samlingspunkt, oavsett om du vill ha hjälp med att installera Linux, om
du vill vara med och programmera i ett projekt under hacket eller om ni
redan är en projektgrupp som skulle behöva en helg för att samlas."

Ska försöka väva in det i din beskrivning.