Förslag på förändrad struktur

From "Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Förslag på förändrad struktur
Date Mon, 29 Oct 2007 11:57:01 +0100

Hej!

Jag har en liten fundering som jag ville dela med er. För ett år sedan
ungefär satte vi upp MöLUGs sida och den har fungerat hyffsat för "det
dagliga". När vi blir fler känns det som att det lätt blir lite rörigt och
därför har jag ett förslag som jag vill bolla med er.

1. MöLUG-sidan blir en blogliknande framsida för LUG:en där vi promotar och
avrapporterar händelser som hack och biblioteksdemo, men även sånt som
pizzakvällar. Jag skulle föredra en ren och snygg Wordpressinstallation.
2. Ett enkelt forum kopplas för frågor utifrån och kortare diskussioner,
kanske?
3. MOSIG-listan blir på något sätt en huvudkanal för vår kommunikation.
Själv föredrar jag faktiskt det framför forumbevakning, men jag kanske är
gammaldags? MC, du är ju skaparen av listan, skulle det vara OK?
4. Wikin blir vår huvudsakliga whiteboard där vi planerar och skissar på
kommande aktiviteter.
5. Galleriet går att köra självständigt så det kan vi egentligen bara koppla
loss från Drupal om det behövs.

Sen kom jag på en sak som vi luftade lite i lördags. Pizzakvällarna är
jättetrevliga och där snackar vi ju om allt annat. MEN det blir inte så
mycket planerat där, och kanske inte så mycket planerat mellan
pizzakvällarna heller. Inför Hack-a-ton kanske vi skulle fundera på att ta
ett riktigt arbetsmöte (på ett trevligt fik för all del) men där vi har som
mål och syfte att få ordning på hacket. :)

mvh Magnus som egentligen borde jobba