Re: Förslag på förändrad struktur

From Natanael <natanael.l AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Mon, 29 Oct 2007 13:51:35 +0100

> On 10/29/07, Magnus Alexandersson <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN
> gmail.com> wrote:
> Jag har en liten fundering som jag ville dela med er. För ett år sedan
ungefär satte vi upp MöLUGs sida och den har fungerat hyffsat för "det
dagliga". När vi blir fler känns det som att det lätt blir lite rörigt och
därför har jag ett förslag som jag vill bolla med er.
Jag tycker att det är en bra idé.
1: Att göra om framsidan till en blogg på MöLUG-sidan är nog en bra idé.
Däremot så tycker jag att hemsidan inte borde ändras, utan att de gamla
vanliga "posterna" på "framsidan" fungerar som en blogg.
2: Självklart!
3: Vi borde nog fixa en IRC-kanal för de kvällar där det är lite väl många
som är aktiva samtidigt så att inte allas inboxar blir överfulla. Annars så
går det bra.
4: Det har jag inget emot.
5: Det där kan jag inte så mycket om...

> Pizzakvällarna är jättetrevliga och där snackar vi ju om allt annat. MEN
det blir inte så mycket planerat där, och kanske inte så mycket planerat
mellan pizzakvällarna heller. Inför Hack-a-ton kanske vi skulle fundera på
att ta ett riktigt arbetsmöte (på ett trevligt fik för all del) men där vi
har som mål och syfte att få ordning på hacket. :)

Jag tyckar att det verkar vara en bra idé, även om jag antagligen inte
kommer att kunna vara med.

/Jonathan L