Re: Förslag på förändrad struktur

From Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Mon, 29 Oct 2007 22:09:55 +0100

"Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com> writes:

> 1. MöLUG-sidan blir en blogliknande framsida för LUG:en där vi
> promotar och avrapporterar händelser som hack och biblioteksdemo,
> men även sånt som pizzakvällar. Jag skulle föredra en ren och snygg
> Wordpressinstallation.

Låter bra med en blog, tycker jag. Vilka skall kunna posta i bloggen?
Alla som vill?

> 2. Ett enkelt forum kopplas för frågor utifrån och kortare
> diskussioner, kanske?

Finns inte någon färdig kommentarsfunktion direkt blogprogram som
Wordpress? I så fall tror jag det räcker.

> 3. MOSIG-listan blir på något sätt en huvudkanal för vår kommunikation.
> Själv föredrar jag faktiskt det framför forumbevakning, men jag kanske är
> gammaldags? MC, du är ju skaparen av listan, skulle det vara OK?

Naturligvis helt OK.

Jag ber om ursäkt för att mail inte kommit igenom så bra de senaste
dagarna. Som jag skrev tidigare så strular min ISP.

Jag förhandlar just med ett företag om co-location för hack.org:The
Next Generation som redan står här färdiginstallerad men avstängd (en
Supermicro på 1U med Core 2 Duo, massor av minne och RAIDad disk med
FreeBSD på).

> 4. Wikin blir vår huvudsakliga whiteboard där vi planerar och
> skissar på kommande aktiviteter.

Det tycker jag verkar fungera bra.

> 5. Galleriet går att köra självständigt så det kan vi egentligen
> bara koppla loss från Drupal om det behövs.

Vilka har tillgång till att lägga in saker där?

> Sen kom jag på en sak som vi luftade lite i lördags. Pizzakvällarna är
> jättetrevliga och där snackar vi ju om allt annat. MEN det blir inte så
> mycket planerat där, och kanske inte så mycket planerat mellan
> pizzakvällarna heller. Inför Hack-a-ton kanske vi skulle fundera på att ta
> ett riktigt arbetsmöte (på ett trevligt fik för all del) men där vi har som
> mål och syfte att få ordning på hacket. :)

Jag tror jag redan på biblioteket höll med dig om det. Säg tid och
plats, bara.

--
MC, http://hack.org/mc/