Re: Förslag på förändrad struktur

From Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Tue, 30 Oct 2007 10:58:52 +0100

Natanael <natanael.l AT THE DOMAIN gmail.com> writes:

> 3: Vi borde nog fixa en IRC-kanal för de kvällar där det är lite väl
> många som är aktiva samtidigt så att inte allas inboxar blir
> överfulla.

Freenode är ett trevligt IRC-nät jämfört med de flesta andra, även om
jag inte varit där på några år nu. Förhoppningsvis är det lika OK
fortfarande.

Vi kan ju skapa en #mosig eller något i den stilen på Freenode. Jag
vet inte om det krävs en bot för att hålla en kanal nu för tiden eller
om man kan använda någon befintlig tjänst. Någon?

Nackdelen med IRC-kanaler är förstås att historia sällan sparas, men
det kan förstås lämpa sig för brainstorming eller rent
nördande.

Kommer man på något spännande under ett snack på IRC får man mer än
gärna skicka en sammanfattning till den här listan, tycker jag.

--
MC, http://hack.org/mc/