Re: Förslag på förändrad struktur

From Henrik Gustafsson <gsson AT THE DOMAIN fnord.se>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Tue, 30 Oct 2007 19:38:13 +0100

Hej alla, ny (Open)BSD-nerd på listan. Jag hoppas på att dyka upp till nästa onsdagsmöte, så jag sparar introduktionen tills dess.

On 30 okt 2007, at 10:58, Michael Widerkrantz wrote:

Natanael <natanael.l AT THE DOMAIN gmail.com> writes:

3: Vi borde nog fixa en IRC-kanal för de kvällar där det är lite väl
många som är aktiva samtidigt så att inte allas inboxar blir
överfulla.

Freenode är ett trevligt IRC-nät jämfört med de flesta andra, även om
jag inte varit där på några år nu. Förhoppningsvis är det lika OK
fortfarande.

Freenode är lite av en favorit, hänger i en bunt kanaler där (under nicket 'gsson')

Dock känns mailinglistor som något som är rätt bra. Inte minst så man inte missar massor för att man har nätstrul, är på resa, jobbar...etc.

Vi kan ju skapa en #mosig eller något i den stilen på Freenode. Jag
vet inte om det krävs en bot för att hålla en kanal nu för tiden eller
om man kan använda någon befintlig tjänst. Någon?

Det finns en chanserv hos vilken jag roade mig med att regga #mosig nyss, men jag lämnar såklart över befälet till någon mer officiell person när en sådan infinner sig.

Nackdelen med IRC-kanaler är förstås att historia sällan sparas, men
det kan förstås lämpa sig för brainstorming eller rent
nördande.

True, loggande bottar finns ju. Kopplar man loggarna till ett webinterface eller ngt (som kräver inlogg helst) så har man alla möjligheter.

// Henrik