Re: Förslag på förändrad struktur

From "Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Tue, 30 Oct 2007 11:48:59 +0100

Den 2007-10-29 skrev Natanael <natanael.l AT THE DOMAIN gmail.com>:

> Jag tycker att det är en bra idé.
> 1: Att göra om framsidan till en blogg på MöLUG-sidan är nog en bra idé.
> Däremot så tycker jag att hemsidan inte borde ändras, utan att de gamla
> vanliga "posterna" på "framsidan" fungerar som en blogg.

Lite beroende på hur vi gör så kan man troligtvis stänga forumen och låta
folk kommentera på de löpande postningarna och ha ett separat forum som vi
inte exponerar på framsidan.

Min personliga favorit hade varit att använda Wordpress där man kan tillåta
användare att posta i bloggen och där kan man även begränsa eller tillåta
kommentarer på inläggen på ett bra sätt.

2: Självklart!
> 3: Vi borde nog fixa en IRC-kanal för de kvällar där det är lite väl många
> som är aktiva samtidigt så att inte allas inboxar blir överfulla. Annars så
> går det bra.

En IRC-kanal är väl egentligen bara att inta förutsatt att den är ledig? Om
du vill så får du gärna ordna en kanal, helst på freenode (eftersom jag
redan är connectad där, hehe) så går det alldeles utmärkt! :)

4: Det har jag inget emot.
> 5: Det där kan jag inte så mycket om...

> det blir inte så mycket planerat där, och kanske inte så mycket planerat
> mellan pizzakvällarna heller. Inför Hack-a-ton kanske vi skulle fundera på
> att ta ett riktigt arbetsmöte (på ett trevligt fik för all del) men där vi
> har som mål och syfte att få ordning på hacket. :)
>
> Jag tyckar att det verkar vara en bra idé, även om jag antagligen inte
> kommer att kunna vara med.
>
> /Jonathan L

Personligen tror jag att vi behöver vara lite allvarliga vid minst ett
tillfälle framöver för att få ordning på hacket på ett bra sätt. :)

/Magnus