Re: Förslag på förändrad struktur

From "Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Tue, 30 Oct 2007 11:59:39 +0100

Den 2007-10-29 skrev Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>:

> Låter bra med en blog, tycker jag. Vilka skall kunna posta i bloggen?
> Alla som vill?

Enklast är ju om man har en öppen attityd inledningsvis och sedan stänger
ner den allt eftersom, om det missbrukas.

> 2. Ett enkelt forum kopplas för frågor utifrån och kortare
>
> Finns inte någon färdig kommentarsfunktion direkt blogprogram som
> Wordpress? I så fall tror jag det räcker.

Jo, det finns gott om kommentarer och man kan ställa så att oregistrerade
kan kommentera. Till Wordpress finns även bra anti-spam funktioner som Bad
Behavior och Akismet.

> 3. MOSIG-listan blir på något sätt en huvudkanal för vår kommunikation.
> är
>
> Naturligvis helt OK.

Gott! Det är ju bra info till  intresserade i Malmö/Öresundsregionen.

Jag ber om ursäkt för att mail inte kommit igenom så bra de senaste
> dagarna. Som jag skrev tidigare så strular min ISP.

Inga större bekymmer, jag tycker det fungerar jättebra!

Jag förhandlar just med ett företag om co-location för hack.org:The
> Next Generation som redan står här färdiginstallerad men avstängd (en
> Supermicro på 1U med Core 2 Duo, massor av minne och RAIDad disk med
> FreeBSD på).

Tufft!

> 4. Wikin blir vår huvudsakliga whiteboard där vi planerar och
>
> Det tycker jag verkar fungera bra.

> Vilka har tillgång till att lägga in saker där?

Alla som är reggade med en användare  på molugs drupal har rättigheter i
galleriet. Jag kan dubbelkolla så att vem som helst kan skapa egna
gallerier, osäker på hur det är uppsatt som standard.

Jag tror jag redan på biblioteket höll med dig om det. Säg tid och
> plats, bara.

Nån som har ett förslag på dag? Är den kommanden söndagen en dålig dag (TM)?

mvh Magnus