Re: Förslag på förändrad struktur

From Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Fri, 02 Nov 2007 22:31:47 +0100

"Michael Ambrus" <ambrmi09 AT THE DOMAIN gmail.com> writes:

> Det är lite ensamt på #mosig på Freenode. Kanske vi skulle boka nån
> timme i veckan så att vi får en chans att träffas alla på en gång?

Kanske det. Föreslå gärna någon tid.

> Finns det någon förresten som har provat på wippies och har lite
> erfarenhet att dela med sig av? Är dom nåt att ha eller är det mest
> smörja?

Vad är det för något? Är det detta?

  http://www.wippies.com/

Jag har aldrig hört talas om det förut. Är det ungefär som Fon?

Hur hade de tänkt tjäna pengar? På samma sätt som Fon? Någon som vet
hur det går för dem?

Förresten har jag en Fonera som jag fick av Birgersson. Den är inte
registrerad någonstans och jag har aldrig slagit på den.

Det går att köra OpenWRT på den nu för tiden, vad jag förstått, så man
slipper FON-tramset och får gratis hårdvara som man kan använda som
man vill i stället:

    http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Hardware/Fon/Fonera

    http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/85/36/
    http://stefans.datenbruch.de/lafonera/
    http://jauzsi.hu/2006/10/13/inside-of-the-fonera

Jag har dock inte kommit mig för sedan jag fick den... öh... förra
julen.

--
MC, http://hack.org/mc/