Re: Förslag på förändrad struktur

From "Michael Ambrus" <ambrmi09 AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Förslag på förändrad struktur
Date Sat, 3 Nov 2007 14:45:09 +0100

> Kanske det. Föreslå gärna någon tid.

Drop in Lördag  kl 14:00-16:00
Drop in Söndag kl 14:00-1600

(Bakfyllan borde gått ur samt innan nästa omgång ev. kvällsaktiviteter).

> Vad är det för något? Är det detta?
>
>   http://www.wippies.com/

Jo
Det stod om dom i Metro häromdagen. Har hört rykten om att något
liknande är stort i Asien...

> Jag har aldrig hört talas om det förut. Är det ungefär som Fon?

Ingen aning. Vad är Fon?

> Hur hade de tänkt tjäna pengar?

Det är just det som är gresjest. "There are no free lunches" sägs det
ju. Ett företag som tolkar "free as in free beer" har antingen något
fuffens på gång eller så finns det en hake. Läs villkoren. Jag tycker
dom ser luddiga ut. Bl.a. nämns "direktreklam" och nåt skumt om
"loggning" tjosan.

Sen finns det en klausul om att om man inte är uppe under en period på
2 veckor så debiteras man  kostnaden för hela kalaset, MEN där finns
ingen ångerrätt, den ev. "kostnaden" redovisas inte och bindningstiden
är 12 månader (ehhh? - är det jag som är korkad eller är detta
normalt?)

Dessutom tycker jag att villkoren är skrivna på så dålig svenska att
det nästan är ett brott i sig ;(

Jag tycker idén är bra (jag är ruggit trött på makten ISPs har), men
jag är rätt tveksam till Wippies. Om ingen har erfarenhet av dom som
säger att dom är OK så är nog ett uns avvaktan att rekommendera tror
jag.

/mambrus