Re: Planering Hack-a-ton

From Jörgen Qvartsenklint <jorgenqv AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Planering Hack-a-ton
Date Mon, 05 Nov 2007 10:08:17 +0100

Michael Widerkrantz skrev:
Det dök inte upp så många på IRC-planeringen igår.

Jag, Michael Ambrus och Rickard Molin diskuterade en del och vi
redigerade wiki-sidan för att motsvara det vi kom fram till.

Det mest kritiska är nog:

  - Vi borde inspektera lokalerna på Sofielunds folkets hus för att se
    om vi måste göra något särskilt med avseende på nät, whiteboard,
    bord et cetera.
Det är två normala "skolsalar" med stor whiteboard. Vad det gäller nät så finns trådlöst men ingen accesspunkt i den västra flygeln där sal 16 och 18 är, så i värsta fall får vi ta en lång TP-kabel på ca 25-30 meter och tillfälligt dra denna, det finns kabelstegar i korridoren om jag inte minns fel.
    Jörgen, när passar det att någon dyker upp och kollar?

    Är det någon som jobbar i Malmö som kan gå dit över en lunch eller
    så? Jag jobbar i Lund, så jag kan komma förbi kvällstid, om det
    går.
Det är bara att föreslå en tid så inspekterar vi tillsammans, även kvällstid går bra, någon som har förslag? Vad sägs om att vi träffas nu på onsdag 17.30 för att sedan ta oss till La Trattoria som vanligt?

  - Affischer. Någon slags flyer vore fint. Jag har fått för mig att
    Magnus är pigg på att göra sådana saker. Magnus?
Hur gick det med stadsprofilen av Malmö, Magnus? Hittade denna på wikipedia commons men den kanske inte räcker kvaltitetsmässigt? http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Malm%C3%B6_panorama_from_Lomma_cropped.jpg

Annars pillade jag ihop en liten banner som bifogas, men vart ska den länkas? Kanske till http://www.hackaton.se ? Men där ligger nån gammal tom Mambo-sajt just nu.
  - Mat. Jag tycker det är för ambitiöst att tänka sig att vi skall
    stå för mat på Hack-a-ton. Vi kanske kan fixa lite snacks i
    stället, bara? Åsikter?
Det finns annars ett café i Sofielunds Folketshus som är billigt som jag tror har öppet även på kvällstid, en jourbutik finns rakt över gatan.

En annan sak är att vi kanske borde nämna på wikin/websidor vilka vi
får låna lokaler och nät av.

Jörgen, är det Glokala folkhögskolan vi får låna det av?
Japps, skriv Glokala Folkhögskolan, det går bra.

/Jörgen

PNG image