Re: Planering Hack-a-ton

From "Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Planering Hack-a-ton
Date Mon, 5 Nov 2007 10:33:32 +0100

Den 2007-11-05 skrev Jörgen Qvartsenklint <jorgenqv AT THE DOMAIN gmail.com>:

> [...]

Ber om ursäkt för det, missade det helt!

> Jag, Michael Ambrus och Rickard Molin diskuterade en del och vi

> Det är två normala "skolsalar" med stor whiteboard.  Vad det gäller nät
> så finns trådlöst men ingen accesspunkt i den västra flygeln där sal 16
> och 18 är, så i värsta fall får vi ta en lång TP-kabel på ca 25-30 meter
> och tillfälligt dra denna, det finns kabelstegar i korridoren om jag
> inte minns fel.

Det ska nog inte vara några bekymmer, helst ska vi nog ha trådat nät till
dom allra flesta så vi inte fullständigt fyller stället med trådlös trafik.
Vi gjorde det förra gången och det gick seeeeegt. :)

> Det är bara att föreslå en tid så inspekterar vi tillsammans, även
> kvällstid går bra, någon som har förslag? Vad sägs om att vi träffas nu
> på onsdag 17.30 för att sedan ta oss till La Trattoria som vanligt?

Jag ska in till Malmö direkt efter jobbet på onsdag, men jag är osäker på om
jag hinner, finns det ett mobilnummer jag kan höra av mig till i så fall?

>   - Affischer. Någon slags flyer vore fint. Jag har fått för mig att
> >
> Hur gick det med stadsprofilen av Malmö, Magnus? Hittade denna på
> wikipedia commons men den kanske inte räcker kvaltitetsmässigt?
>
> http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Malm%C3%B6_panorama_from_Lomma_cropped.jpg

Lite suddig, men jag ska se vad jag kan göra av den. Annars labbade jag med
något sånt här:
http://origami.nu/dev/molug2/

Snodde ett tema på  themes.wordpress.org och hittade en creative commons.

Annars pillade jag ihop en liten banner som bifogas, men vart ska den
> länkas?
> Kanske till http://www.hackaton.se ? Men där ligger nån gammal tom
> Mambo-sajt just nu.

Ja, vi skulle kunna lägga dit en statisk sajt som pekar in på MÖLUG, där vi
har möjlighet att lägga upp en anmälningslista. Ska jag göra det omgående?

>   - Mat. Jag tycker det är för ambitiöst att tänka sig att vi skall
> >
> Det finns annars ett café i Sofielunds Folketshus som är billigt som jag
> tror har öppet även på kvällstid, en jourbutik finns rakt över gatan.

Ja, vi bjöd inte på mat förra året, det var mer info om vart man kunde
handla mat. Sen bjöd vi på kaffe och sålde godis till självkostnadspris, men
finns det jourbutik i närheten är det ju lite overkill.

mvh Magnus