Re: Planering Hack-a-ton

From Michael Widerkrantz <mc AT THE DOMAIN hack.org>
To mosig AT THE DOMAIN list.hack.org
Subject Re: Planering Hack-a-ton
Date Mon, 05 Nov 2007 10:45:51 +0100

"Magnus Alexandersson" <magnus.alexandersson AT THE DOMAIN gmail.com> writes:

> Det ska nog inte vara några bekymmer, helst ska vi nog ha trådat nät till
> dom allra flesta så vi inte fullständigt fyller stället med trådlös trafik.
> Vi gjorde det förra gången och det gick seeeeegt. :)

Körde ni med samma SSID på en och samma kanal? En poäng är ju att ha
flera AP och köra med olika.

Så vi behöver flera switchar. Någon som har en större sådan? Jag kan
ta med mig minst en liten.

Jörgen:

Magnus:

> Jag ska in till Malmö direkt efter jobbet på onsdag, men jag är
> osäker på om jag hinner, finns det ett mobilnummer jag kan höra av
> mig till i så fall?

Jag kommer förstås också från Lund till Malmö direkt efter jobbet. Jag
skulle kunna låta bli att hoppa av 171:an och kliva av vid Södervärn i
stället och gå till stället. Ett mobilnummer till Jörgen vore bra.

Lite beroende på trafiken så borde jag kunna vara där 17:30 eller
strax efter. Trafiken mellan Malmö/Lund har varit hemsk på sistone,
speciellt vid infarterna till Malmö.

> Ja, vi skulle kunna lägga dit en statisk sajt som pekar in på MÖLUG,
> där vi har möjlighet att lägga upp en anmälningslista. Ska jag göra
> det omgående?

Vad sägs om att lägga in informationstexten från wiki-artikeln högst
upp på http://hackaton.se/ och sedan peka på wiki-artikeln om
Hack-a-ton 2007?

Alltså den här texten:

  Hack-a-ton är en helg som anordnas av entusiaster för alla som är
  intresserade av fri och öppen mjukvara och öppna standarder. Målet
  är att vara en samlingspunkt, oavsett om du vill ha hjälp med att
  installera till exempel Linux eller FreeBSD, om du vill vara med och
  programmera i ett projekt under hacket eller om ni redan är en
  projektgrupp som skulle behöva en helg för att samlas för att hacka
  och/eller presentera ert arbete för andra.

  Hacket anordnas till självkostnadspris vilket kan innebära en liten
  kostnad i dörren.

  Hack-a-ton 2007 anordnas 23-25 november [MC: i sal 16 och 18 på
  Sofielunds folkets hus] i Malmö och portarna öppnas kl 18 på
  fredagen.

Och sedan en länk till wiki-artikeln.

Anmälan låter bra. Det vore fint att få åtminstone något hum om hur
många som kan tänkas komma.

Men vi behöver fortfarande en klatschig affisch som kan skrivas ut på
A4.

> Ja, vi bjöd inte på mat förra året, det var mer info om vart man kunde
> handla mat. Sen bjöd vi på kaffe och sålde godis till självkostnadspris, men
> finns det jourbutik i närheten är det ju lite overkill.

Ändrar du på wikin så att det framgår att det inte bjuds på mat? Peka
på att det finns café och jourbutik.

--
MC, http://hack.org/mc/